Klachtenregeling
De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de huisartsen, doktersassistenten of praktijkondersteuners in onze praktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.
1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst bespreken met de huisarts, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
2. U kunt uw klacht ook schriftelijk bij ons indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of printen via deze Klachtenformulier. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid zijn, dan kunt u een klacht indienen via de Klachten- en Geschillenregeling SKGE
Onze praktijk is aangesloten bij de Geschilleninstantie en klachtenregeling van SKGE. Meer informatie over de over de klachtenregeling kunt u vinden in de folder van SKGE en op de website van SKGE.